Kokkolahden leirikeskus

Kokkolahden leirikeskus sijaitsee Evijärven rannalla, noin kymmenen kilometrin matkan päässä Evijärven keskustasta. Vuodesta 2008 lähtien leirikeskus on palvellut laajasti Pohjanmaan alueen eri seurakuntia, yhdistyksiä ja yksityisiä tahoja. Kokkolahden leirikeskus soveltuu erinomaisesti leirien, erilaisten tapahtumien, koulutusten ja perhejuhlien järjestämiseen.

Kokkolahden leirikeskuksen luonnonkaunis alue on noin kahden hehtaarin kokoinen ja siellä on monipuoliset mahdollisuudet harrastaa ja viettää vapaa-aikaa. Alueelta löytyy mm. suuri nurmella oleva jalkapallokenttä, beach volley -kenttä, lasten leikkipuisto, 10 pientä kesämökkiä majoittumista varten, 2 grillauspistettä, parkkialue, rantasauna sekä laadukas hiekkauimaranta. Rannan tuntumassa on tunnelmallinen saunarakennus, joka pitää sisällään puusaunan ja saunatuvan.

Päärakennuksessa sijaitsee nykyaikainen keittiö, jossa on mahdollista valmistaa ruoka suuremmallekin väkimäärälle. Saliin voidaan kattaa istumapaikat sujuvasti 60 henkilölle. Salissa on käytettävissä myös videotykki valkokankaineen. Päärakennuksen yläkerrassa on 2 kahden hengen makuuhuonetta sekä patjamajoituksen mahdollisuus useammalle. Päärakennuksessa on kolme vessaa.

Kokkolahden alue ja tilat ovat vuokrattavissa. Vesillä liikkujille rantautuminen on vapaata, samoin uimarannan hyödyntäminen leiriaikojen ja varausten ulkopuolella. Alue on päihteetön. Tiedustelut ja tilavaraukset puhelinnumerosta 0400 991 640/ Kari.

Kokkolahden leirikeskusta ylläpidetään Evijärven Helluntaiseurakunnan lahjoitusvarojen, alueen vuokratulojen ja vapaaehtoisten voimin.