Ruokajako

Ruokajaossa jaamme kauppojen hävikkiruokaa noin kerran kuukaudessa. Ruokajakelu tapahtuu Evijärven Helluntaiseurakunnan tiloissa, osoitteessa Mansikka-ahontie 4. Jaossa on vaihtelevasti leipää, pullaa, hedelmiä, juureksia, pakasteita ja jääkaappitavaraa. Osa tuotteista on pakattu pusseihin. Ota mukaan oma kassi tuotteita varten. Ruokajakelu on tarkoitettu kaikille ja voit myös hakea ruokaa sellaiselle, joka ei itse pääse paikan päälle. Seuraa ilmoittelua Järviseudun Sanomissa ja Facebookissa sekä seurakunnan ovessa olevassa viikko-ohjelmassa. Tervetuloa!

Hyvällä sydämellä -hanke

Evijärven helluntaiseurakunta on mukana Hyvällä sydämellä –hankkeessa.

Hyvällä sydämellä -hanke on Suomen Helluntaikirkon Euroopan sosiaalirahasto+ -rahoitteinen hanke, joka on suunnattu erityisesti työttömille vähävaraisille ja heidän perheilleen. Hankkeessa keskitytään erityisesti avuntarvitsijoiden henkilökohtaiseen kohtaamiseen ja yhteyden luomiseen. Hankkeen tavoitteita ovat akuutin taloudellisen tilanteen osaratkaisu, yhteisöllisyyden ja mielen hyvinvoinnin lisääminen sekä elämänhallintataitojen vahvistaminen.

Avunsaaja voi halutessaan pysyä anonyyminä, eli henkilötietoja ei tarvitse kertoa. Tavoitteena on myös ohjata avunsaaja oikeanlaisen avun piiriin. Yksi hankkeen toimintamuoto ovat maksukortit, joita jaetaan avuntarvitsijoille. Saamallaan maksukortilla avunsaaja voi hankkia elintarvikkeita ja muita perustuotteita maksukortin myöntäneestä kaupasta.

Hyvällä sydämellä –hanke toimii Evijärven helluntaiseurakunnassa ruokajaon yhteydessä. Lisätietoja ruokajaosta tai Hyvällä sydämellä –hankkeesta saa hankevastaavalta puhelinnumerosta 044-7651524.