Pyhäkoulu

Pyhäkoulun tarkoitus on tukea vanhempia lasten kristillisessä kasvattamisessa ja antaa eväitä keskusteluihin kotona. Pyhäkoulussa käydään läpi Raamatun kertomuksia ja peilataan niitä lapsen arkeen ikätason mukaisesti. Pyhäkoulussa askarrellaan, leikitään ja lauletaan. Pyhäkoulussa käy lapsia kolmevuotiaasta aina kouluikäisiin. Pyhäkoulu on aina kuukauden ensimmäisenä sunnuntaina kokouksen yhteydessä.

Perhekokoukset

Perhekokouksia järjestetään neljä kertaa vuodessa. Perhekokouksen tarkoituksena on mahdollistaa perheen osallistuminen koko Jumalanpalvelukseen niin, että ohjelmassa on huomioitu myös lasten toiveet. Perhekokouksiin ovat tervetulleita kaikki vauvasta vaariin. Seuraa ilmoittelua perhekokousten ajankohtaan liittyen.

Lastenleiri

Lastenleiri on tarkoitettu alakouluikäisille lapsille, mutta mukana on myös pienempiä vanhempien seurassa. Lastenleiri järjestetään heinäkuussa Kokkolahden leirikeskuksen huikeissa puitteissa. Ohjelmassa on perinteisesti raamiksia, yhteistä pelailua, leikkejä ja kisailua, uimista, musiikkia ja tietenkin iltanuotio hauskoine ohjelmineen. Meidän leireillä myös syödään hyvin ja herkutellaan esimerkiksi leirikioskin antimilla. Majoittuminen tapahtuu 4-hengen mökeissä tai omassa teltassa tai asuntovaunussa. Ilmoittautuminen leirille alkaa kesäkuussa, varmista paikkasi!

Lastentapahtumat

Järjestämme yhdessä muiden toimijoiden kanssa erilaisia lastentapahtumia. Keväisin olemme mukana Evijärven Yrittäjien luotsaamassa Jääkarhun kevätriehassa ST1 Mäntyhovin pihalla, Kauhavan seurakuntayhtymän kanssa järjestämme Kids Action - lastentapahtumia ja syksyllä järjestämme yhdessä YWAM Ruurikkalan kanssa Valo voittaa – tapahtuman vaihtoehtona pimeydelle ja pelottelulle. Lastentapahtumista ilmoitetaan seurakunnan nettisivuilla, Järviseudun Sanomissa ja Facebookissa.

EMF eli Evijärven Mini Formula

Evijärven terveysaseman alakerrassa avattiin vuonna 2023 uudelleen käyttöön kilpailutasoinen Slot Racing sähköautorata. Kerho kokoontuu kerran viikossa kahdessa eri ryhmässä torstaisin. Ensin vuorossa ovat alakoululaiset vanhempineen ja myöhempi ryhmä on yläasteikäisille ja sitä vanhemmille.

Slot Racing rata on ollut käytössä jo 1980-luvulta lähtien, mutta muutaman vuoden katkoksen jälkeen rata on kunnostettu ja täydessä toiminnassa. Radalla on järjestetty myös lajin SM-kisoja vuosituhannen alussa. Slot Racing on ura-autoilua, jossa autot toimivat sähköllä ja niiden vauhtia säännöstellään käsikäyttöisellä kahvalla. Autot kulkevat 48 metriä pitkän radan urissa. Radassa on yhteensä 8 uraa. Alla linkki Youtubeen, josta löytyy video radasta.

Mini Formula 1 kisa 2006

Kahvilan perjantai-illat

Kahvilan perjantai-illat on tarkoitettu erityisesti nuorille ja varhaisnuorille. Ohjelmassa on osallistujien toiveiden mukaista yhteistä tekemistä aina tietovisailusta kokkailuun, mutta tilaa on myös rennolle yhdessäololle tai lautapelihaasteeseen. Varkit ja nuoret osallistuvat itse toiminnan järjestämiseen ja iltakahvilan pyörittämiseen. Iltakahvila on avoinna joka perjantai, pois lukien loma-ajat ja muut juhlapyhät.